ارزان – سریع – مرغوب | 09121080847 – 02188464416

۸۸۴۶۴۴۱۵  /   info@badkunak.com
فعاليت هـــا
فعاليت هـــا

همه چیز در مورد بادکنک

اولین بادکنک بدست یک کشیش اهل برزیل باتابعیت پرتغالی بنام بارتولومودگوسماو ، اختراع شد و اولین نمایشگاه عمومی در دادگاه پرتغالی و در تالار کاسادا. ایندیا Csada india در لیسبون ودر تاریخ ۸. اوت ۱۹۰۷ بود.
در سال ۱۸۲۴ نوعی بادکنک رزینی بدست مایکل فارادی اختراع شد، این بادکنک با هیدروژن باد شده بود و در آزمایش‌ها با این عنصر بکار گرفته می‌شد.
شبیه ترین بادکنک ها به بادکنک های امروزی در سال ۱۸۴۷ توسط ج.گ. اینگرام J.G Ingram ساخته شد اما تولید انبوه آن تا سال ۱۹۳۰ به تعویق افتاد. از آن سال ببعد بادکنک.، با روش‌های مختلف تولید شد ، و امروز تولید انواع بادکنک در کشورهای مختلف انجام می گیرد.

کشورهای تولید کننده بادکنک

آمریکا یکی از تولید کننده گان بادکنک های بسیار مرغوب و متنوع است، اما چون صدور آن به کشو رهای دیگر بسیار گران تمام میشود، لذا خرید ازکشورهای دیگر که تولیدات گسترده ای دارند ، مقرون به صرفه تر است.

تایلند ، از جمله کشورهای تولید کننده بادکنک است که کیفیت مطلوب و تنوع تولید،  محصولات این کشور را متمایز ، و در راس تولید کنندگان بادکنک قرار داده است.

کشورهای مالزی و ترکیه هم در تولید بادکنک،  فعال هستند ولی در مقایسه با با کمک‌های تایلندی از قیمت بالاتر و کیفیت پایین تری برخور دارند.

در ایران هم بادکنک تولید میشود، ولی نقایصی دارد، و بیشتر جهت بادکنک آرایی استفاده میشود، و اگر چه مواد اولیه آن خارجی است، ولی متاسفانه هنوز قابل مقایسه و رقابت با تولیدات خارجی نیست، و بخصوص چاپ بر روی این بادکنک ها مجریان چاپ را با مشکلاتی مواجه میکند، بنا براین چاپگران چاپ بادکنک از بادکنکهای ساخت ایران استقبال نمی‌کنند،  چون بدلیل مشکلاتی که دارد، وقت گیر، و بی کیفیت می‌باشند. و اما کشور چین اینروزها در تولید بادکنک گام‌های بلندی برداشته است.

بادکنک های چینی دارای تنوع بسیار و قیمت نسبتا مناسبی هستند. در میان انبوه بادکنکهای چینی که با نام‌ها و برندهای مختلف تولید می‌شوند،  و اکثرا هم نا مرغوب هستند ، برند هایی یافت می‌شود که تعداد آنها هم کم نیست، اینها بسیار مرغوب و مطلوب هستند.

تاریخ مصرف بادکنک

پس از اینکه بادکنک چاپ شد، تا حدود دو سال می‌توان از آن استفاده مطلوب کرد.

بادکنک ها معمولا در بسته های یکصد عددی ارائه میشود، و نایلون این بادکنکها برای تبادل هوا  سوراخهایی دارند، اگر درهمان مشما ها نگهداری شوند، همانطور که اشاره شد حد اقل تا دو سال با همان کیفیت اولیه قابل استفاده خواهند بود.،

ولی بعد از اینمدت، رفته رفته کیفیت خود را از دست میدهند، دچار چسبنده گی می‌شوند و موقع بادکردن، زود می ترکند.

مشخصات بادکنک مرغوب

بادکنک های مرغوب، این ویژگی‌ها را دارند:

۱ دربین بادکنکها بادکنک سوراخ وجود ندارد.

۲ زمانیکه باد میشود، رنگ آن تغییر نمی‌کند.

۳ پس از باد شدن ، در صورتیکه بیش از حد باد نشده باشد، و درمعرض باد و آفتاب قرار نگیرد بیش از یکماه درحالت باد شده دوام بیاورد.

۴ دارای چسبندگی نباشد ،  قبل از بادشدن بهم نچسبند ،

بادکنکهاییکه قبل از بادکردن به هم چسبیده اند ، یا فاسد شده اند و یا بشدت نا مرغوب هستند.

۵ در زمان بادکردن بادکنک ، ترکیدن یک تا دو درصد طبیعی است، اما اگر بیش از این تعداد در صورتیکه بیش از ظرفیت آن باد نشده، میترکد، نشان از نامرغوب بودن آن بادکنک است.

۶ وقتیکه بادکنک باد میشود ، باید داخل بادکنک  دیده نشود،

بادکنک هائیکه داخل آنها به وضوح دیده می‌شود قطعا بسیار نازک هستند و کیفیت خوبی ندارند.

شرکت هدیه نگین بهار۱۴۰۳

دسته بندی مقالات